ארגונים למשפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים

ללא ספק בכלל, כאשר זוג צעיר מתחתן ומחליט להקים משפחה, צפויים לו לא מעט אתגרים במהלך הדרך, ארגונים למשפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדיםשכן מלבד עצות וטיפים מספרים, קרובי משפחה ואימהות, אף אחד לא באמת יודע כיצד להיות הורים והורים צעירים רבים לומדים תוך ניסוי וטעייה עם הזמן. המצב הופך להיות מורכב הרבה יותר ברגע שנולד במשפחה ילד עם פיגור שכלי, אוטיזם, עם מוגבלות רגשית או פיזית ובמילים אחרות, ילד בעל צרכים מיוחדים.

כאשר נולד ילד עם מוגבלות מסויימת, האיזון של התא המשפחתי מופר באופן ניכר המביא לידי לא מעט משברים, מהשלבים המוקדמים בהם מתעורר החשד לליקוי עוד בטרם הלידה, ההתלבטויות בנוגע להבאתו לעולם, דרך שלבי ההתייעצות הרבים עם רופאים קליניים, פסיכולוגיים ויועצים משפחתיים ועד לרגע לידתו של הילד, במהלכה הוא נבדק על מנת לאבחן את מידת המוגבלות שלו וכמובן, השלב בו מתקבלת האבחנה הסופית לגביה.

לכל אורך הדרך, מרגע ההריון ולאחריו, על ההורים להחליט באילו שיטות טיפול לבחור, באיזה היקף ולאילו מסגרות טיפוליות מתאימות לשלוח את הילד. אין זה מפתיע כי משפחות רבות פונות למגוון ארגונים ועמותות ייחודיות על מנת לקבל מידע לגבי הזכויות להן הן זכאיות, שיטות הטיפול המקובלות וסיוע מקצועי ותומך לכל אורך הדרך. הסיבה לכך היא ברורה, ללא זכויות הורים לילדים עם צרכים מיוחדים וללא המידע, התמיכה והסיוע אותם מספקים הארגונים, המשפחות עלולות לקרוס באופן מוחלט מחוסר יכולת לעמוד בלחצים הנפשיים בטיפול בילד, דבר אשר עלול לגרור אותו למצבי סיכון.

ארגונים ועמותות למשפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים

קשר

מרכז מידע, הכוונה וייעוץ והדרכה להורים המטפל בכל סוגי הלקויות. הארגון שם לעצמו כמטרה את המשפחה של הילד בעל הצרכים המיוחדים, אחיו והמשפחה המורחבת שלו, מתוך תפיסה שבזכות העצמת ההורים והגברת המעורבות של המשפחה, הילד שואב מכך כוח ותקווה.

מרכז סנדיאן לקידום המשפחה בקלנסווה

מספק שירותי מידע ותמיכה למשפחות לילדים בעלי צריכים מיוחדים עד גיל 21 באזור המשולש הדרומי. המרכז פועל בארבעה מישורים עיקריים: העצמת ההורים ובני המשפחה, תוך מתן כלים ומידע להתנהלות טובה יותר מבחינת הטיפול בילד; פיתוח מנהיגות והתנדבות בקרב ההורים על מנת לקדם תוכניות ושירותים ייחודיים בתחום; פיתוח מודעות ומיומנויות בעבודה עם הורים ומשפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים בליווי אנשי מקצוע וקיום מגוון פעילויות לשינוי עמדות הקהילה במשולש לגבי ילדים בעלי מוגבלות.

בית לורן – המרכז למשפחה המתמודדת עם אוטיזם/PDD

מרכז ייחודי מבית אלו"ט למשפחות אשר הוקם לאחר זיהוי צורך אמיתי למידע זמין, ייעוץ, הדרכה ותמיכה בקרב משפחות לילדים בעלי אוטיזם או PDD. המרכז מספק מאגר מידע שלם לגבי שירותי אבחון אוטיזם וטיפול בקהילה, זכויות המשפחה, מסגרות חינוך לאוטיסטים, דיור ותעסוקה, פעילויות פנאי ועוד. כמו כן, המרכז מספק מגוון הרצאות מקצועיות במבחר נושאים הנוגעים בלקות תקשורתית, קבוצות תמיכה לכל בני המשפחה, סדנאות ושיחות אישיות, פרונטליות ו/או טלפוניות עם עובדת סוציאלית.

ית"ד – ילדים עם תסמונת דאון

העמותה הוקמה על מנת לספק מידע ותמיכה למשפחות לילדים בעלי תסמונת דאון ומתמקדת בשלושה מישורים עיקריים: הראשון, הוא כאמור אספקת מידע אודות התסמונת המבוסס על מחקרים חדישים, השני מופעל על ידי מרכז הדרכה וייעוץ המפעיל מספר קבוצות תמיכה, תוכניות חונכות, ארגון כנסים ופעילויות לילדים והשלישי הוא הגנה על הזכויות הבסיסיות של ילדים עם תסמונת דאון.

אופק לילדינו – ארגון ארצי של הורים לילדים לקויי ראייה ועיוורים

עמותה ארצית אשר הוקמה לפני למעלה מעשור בשנת 1997, מאחדת כיום למעלה מאלף משפחות לילדים עיוורים או בעלי לקויות ראייה. העמותה הוקמה במטרה לספק מידע, תמיכה וסיוע להורים, תוך כדי העצמת הילדים והכנתם לקראת חיים עצמאיים ומועילים לחברה.

אוטיזם אונליין