טיפולים טבעיים לאוטיזם

טיפולים טבעיים לאוטיזםלמרבה הצער, עולם הרפואה עדיין לא מצא פתרון רפואי לבעיית האוטיזם, המשפיעה על אחד מתוך 88 ילדים בארצות הברית. יחד עם זאת, נמצא כי הומיאופתיה יכולה לסייע, בהיותה שיטת טיפול פרטנית מאוד ומומלצת בחום. הומיאופת מקצועי בוחר את התרופה המתאימה לילד על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר.

טיפולים תזונתיים לאוטיזם

טיפולים תזונתיים באמצעות תזונה נכונה הם הראשונים ברשימת הטיפולים הטבעיים לילדים אוטיסטיים. דיאטה ללא גלוטן מסייעת לילדים רבים, למרות שהיא עלולה להיות קשה. גלוטן, המרכיב העיקרי בחיטה, ומספר דגנים אחרים, קשים לגמילה. גלוטן ניתן למצוא ברוטב סויה, למשל, במי גבינה, ובציפויים של תרופות רפואיות. חיסול מוצרי חלב קשה כמעט באותה מידה. יחד עם זאת, קיימים ספרי בישול מצוינים לאוטיזם. הקשר בין מחלת הצליאק לאוטיזם נבחן במחקר שנערך בשבדיה.

בעוד הדיאטה קשה למעקב, חודש אחד בדרך כלל מספיק על מנת לקבוע אם היא עובדת. לאחר חודש, אם קיימת שאלה, מאתגרים את הילד האוטיסט עם כריך גבינה על לחם מחיטה מלאה, בכדי לקבוע אם התסמינים מחריפים לאחר החשיפה לגלוטן. לאחר ארוחה זו, מחריפה התנהגותם של ילדים אוטיסטים אשר רגישים לגלוטן. לפחות מחצית מהמטופלים משפרים באופן משמעותי את התנהגותם לאחר תזונה ללא גלוטן.

טיפול בתוספי ויטמינים

הויטמינים המומלצים כוללים ויטמינים מקבוצת B, A, C, E וחומצות שומן חיוניות. המודעות לחילוף חומרים של חומצות שומן בקרב ילדים אוטיסטים, מגנה על תאי הדם, ועשויה למנוע דלקות אשר מחריפות בקרב ילדים אוטיסטים. תוספות חומצות שומן כגון אומגה 3 ואומגה 6, עשויות לשנות את הנטיות הפרו דלקתיות. בעוד הטיפול בחומצות שומן עלול להיות די מסובך, שמני האומגה מספקים כמעט את כל התרכובות הדרושות: שמן נר הלילה, שמן זרעים ושומנים ימיים.

תוספי ויטמינים משנים את חילוף החומרים של מערכת העצבים ומספקים שפע של משאבים לריפוי במוח. קשה לשכנע ילדים אוטיסטים ליטול ויטמינים, אך ניתן להתגבר על הבעיה באמצעות שילוב ויטמינים בתך משקאות טעימים או על ידי שילובם במזון שהילדים אוכלים. סטיביה הוא צמח ממתיק אשר גורם לתערובות אלו להיות קלות יותר לעיכול מבלי לגרום לתופעות לוואי שליליות הקשורות לעיתים עם סוכרים פשוטים.

טיפול התנהגותי טבעי לאוטיסטים

רוב המטפלים באוטיזם שמעו על טכניקת ובאס של ניתוח התנהגותי. גישה זו מבוססת על הוראת מיומנויות הילד באמצעות אינטראקציה בניסויים נפרדים אשר בה הילד מתוגמל על התשובה הנכונה. מחקרים מהמרכז לחקר האוטיזם בבית הספר לחינוך באוניברסיטת קליפורניה בסנטה ברברה, הראו כי טיפול התנהגותי טבעי טוב יותר מניתוח התנהגותי אשר מיושם לשינוי התנהגויות אוטיסטים. גישה זו משלבת מצבים טבעיים אליהם הילד הגיב, ושיטת התגמול יוצרת הזדמנות לטיפול יעיל יותר אשר הילד נהנה ממנו.

מסקנות

כל נושא הטיפולים האלטרנטיבים נמצא במחלוקת בין אלו שסוברים כי יש ממש בטיפולים אלו ובין חסידי הרפואה המערבית הדורשים מחקרים המוכיחים את יעילות הטיפולים. טיפולים אלטרנטיבים רבים נמצאו כמועילים ונכנסו למסגרת הטיפולים הניתנים על ידי קופות החולים בישראל.

אפשרויות רבות קיימות ברפואה משלימה ואלטרנטיבית לטיפול בילדים אוטיסטים – החל מהומיאופתיה ועד לתוספי ויטמינים. עדיין לא דובר על תרופות אשר יכולות לסייע לילדים אוטיסטים. אין זה אומר שתרופות אינן מועילות, אך הורים רבים מעוניינים באלטרנטיבות לתרופות, במיוחד כאשר קיימות תופעות לוואי, והורים אחרים מצאו כי התרופות אינן מועילות או שהטיפולים האלטרנטיביים עשויים להוסיף תועלת רבה מעבר למה שהתרופות יכולות לעשות.

מומלץ למטפלים אלטרנטיביים להציג בפני הורים לילדים אוטיסטים את שיטות הטיפול המוצעות, ולרמוז לגבי המלצותיהם. אם ההורים אינם יודעים או אינם יכולים להחליט, יש להמשיך בצורה מסודרת בטיפולים תזונתיים וגופניים (כגון רייקי), דרך טיפולים התנהגותיים ושיטות טיפול של הרפואה הסינית.

הורים למדו על חלופות אלו והם בדרך כלל בעלי דעות מוצקות לגבי מה שעובד. יש לעקוב בזהירות אחר תוצאות הטיפולים, לשאול את ההורים, ולתעד באופן קבוע את ההתנהגויות הרצויות, כגון קשר עין, שימוש נכון בשפה ועוד, ואת ההתנהגויות שאינן רצויות, כגון חוסר היענות ותוקפנות.

כל שיטת טיפול, בין אם היא קונבנציונלית או אלטרנטיבית, יש צורך להוכיח בצורה מדויקת כי הטיפול שווה את המאמץ ואת תופעות הלוואי, באם קיימות. למרבה המזל, לרוב הטיפולים האלטרנטיביים אין תופעות לוואי.

אוטיזם אונליין