לידת ילד אוטיסט – מהם הסיכויים?

לידת ילד אוטיסט – מהם הסיכויים?אוטיזם היא הפרעה אשר לה טווח רחב. היא עשויה להיחשב כלקות למידה בלבד עד המצב הקיצוני של ממש הפרעה בכל תחומי החיים. במהותה היא הפרעה ביכולת התקשורת. המאובחנים באוטיזם מתקשים להבין ולפרש את הסביבה. לאחרונה נערך מחקר חדש אשר שופך אור בעיקר על נושא של הסיכון ללקות בהפרעה כאשר יש קרוב משפחה אשר מאובחן כסובל ממנה.

חוקרים אומרים שממצאי המחקר יסייעו למעשה הורים לילדים עם אוטיזם לבצע החלטות הקשורות לתכנון המשפחה. המחקר גם מציין את החשיבות לשימת לב מיוחדת ומדוקדקת יותר של ילדים קטנים למציאת סימפטומים של אוטיזם, כך שההתערבות המקצועית והטיפולית תהיה בשלבים מוקדמים ככל האפשר.

הסיכויים ללידת ילד אוטיסט

מחקר זה הוא המחקר הבינלאומי הגדול ביותר שנעשה עד כה בתחום האוטיזם וכולל חוקרים ממגוון ארצות. המחקר מצא שבקרב ילדים עם קרובי משפחה מבוגרים אשר מאובחנים באוטיזם, הסיכון להפרעה הוא כ- 19 אחוזים. הסיכון גדל ל- 26 אחוזים כאשר מדובר בגברים, והסיכון גדל אף יותר, 32 אחוזים, כאשר מדובר במצב בו יש שני קרובי משפחה או יותר, אשר מאובחנים כסובלים מאוטיזם.

מדובר באחוזים גבוהים מאוד. גבוהים יותר ממה שחשבו עד כה. מחקר זה למעשה הפתיע את עולם האוטיזם. עד כה אנשי מקצוע בתחום וכן, משפחות ואנשים הסובלים מאוטיזם, ידעו כי מדובר באחוזים קטנים בהרבה.

מחקר זה אשר מהווה את המחקר הגדול ביותר בתחום עד כה, משנה לחלוטין את עולם האוטיזם, במיוחד כמובן בכל הנוגע לייעוץ משפחתי, כאשר מדובר באנשי מקצוע בתחום וכמובן, למשפחות עצמם. אנשים אשר להם בני משפחה הסובלים מאוטיזם, עשויים לחשוב אחרת כאשר הם באים לבנות משפחה. השיקולים בהבאת ילדים לעולם משתנים לחלוטין.

הסיכוי לילד אוטיסט נוסף

המחקר מצא כי הורים אשר להם ילד המאובחן באוטיזם, נמצאים בסיכון של אחד לחמש ללדת ילד נוסף עם אוטיזם. מדובר בסיכון גבוה יותר ממה שחשבו קודם. הסיכון קופץ לאחד לארבעה אם מדובר בבן והוא קופץ לאחד משלושה במידה וישנם שני ילדים המאובחנים באוטיזם באותה משפחה.

המחקר החדש נותן להורים מושג טוב יותר לגבי הסיכונים להבאת ילד אוטיסט נוסף. המחקר מאשר שקרובי משפחה המאובחנים באוטיזם הם גורם סיכון חזק יותר מה שחשבו. הממצאים כאמור יכולים לסייע להורים לבצע החלטות הקשורות לתכנון המשפחה. כמו כן, הממצאים גם מעלים את הדאגות בכל הנוגע להריון בו מגלים שמדובר בעובר ממין זכר, מכיון שכאמור, כאשר מדובר בבנים, הסיכון עולה.

בנוסף, למחקר יש פוטנציאל גדול לסייע לאלפי משפחות מאבכיון שהוא שם במוקד תשומת הלב את הסיכון כאשר יש כבר אוטיזם משפחה. אם רופאי המשפחה, אנשי המקצוע והורים יבחנו ויעקבו באופן מדוקדק יותר אחר התינוק בעודו פעוט ויגלו סימפטומים של אוטיזם, כך ניתן יהיה לטפל עם הסימנים הראשוניים ביותר של ההפרעה. יש לכך חשיבות מכרעת.

מומחים גדולים בהפרעה זו אומרים שתמיד יש תקווה לגלות את הסימנים לאוטיזם מוקדם ככל האפשר כדי להעניק את ההתערבות מוקדם כל האפשר. כאשר זה קורה, יש סיכוי גדל לשינוי ההתפתחות של הילד לאורך כל ילדותו. הפרוגנוזה עבור תינוקות אלו טובה בהרבה והתוצאות של ההתערבות בעודם פעוטות משמעותיות ביותר.

ממצאי המחקר עשויים להלחיץ הורים אשר להם ילד מאובחן באוטיזם והאם בהריון עם ילד נוסף. אך, עורכי המחקר טוענים שאין מה להיכנס לפניקה. המשמעות הגדולה והחשיבות הגדולה של המחקר הוא בגילוי מוקדם של ההפרעה. כאשר מודעים למספרים אלו, יש מקום לשים לב ביתר דקדוק לתסמינים.

אוטיזם אונליין