ביטוח סיעודי לילדים אוטיסטים: חשוב לדעת!

ביטוח סיעודי נתפס כמוצר ביטוחי המיועד לאנשים מבוגרים, כלומר קשישים. אולם מה שמגדיר את הזכאות לתגמולי ביטוח איננו הגיל אלא משהו אחר, שנקרא יכולת תפקוד. כלומר, בהינתן יכולת תפקוד חלקית או אי כשירות מנטלית של ילד שאובחן על רצף האוטיזם, בהחלט יתכן שניתן יהיה לתבוע ולקבל סכומי כסף בלתי מבוטלים מחברת הביטוח. מכיוון שניתן להניח שחלק מהילדים יזדקקו לעזרה וליווי צמודים, במידה כזאת או אחרת, למשך שנים רבות, לביטוח מסוג זה משמעות בלתי מבוטלת על המרקם המשפחתי והאווירה בבית.

גמלה מחברת הביטוח מאפשרת להורים להעניק לילד את איכות החיים המקסימלית, לסייע לממן טיפולים ועזרה חיצונית הנדרשת לילד.ה.

מדוע כדאי לרכוש ביטוח סיעודי?

ילדים בעלי אוטיזם חשוב לאבחן כמה שיותר מוקדם. במיוחד חשוב האבחון כאשר ההורים מגלים כי התפתחותו של הילד מעוכבת וכי הוא איננו מסוגל לבצע את מה שבני גילו מבצעים ללא קושי.

אין ספק כי נעשו לא מעט צעדים לשיפור המענה הניתן לילדים מאובחנים. מסגרות החינוך המיוחד ומסגרות אחרות קולטות ילדים בתפקוד גבוה או בתפקוד נמוך, אולם אין בכך די.

המדינה, למרבה הצער איננה מספקת את הסיוע המספק מבחינה חומרית ועל ההורים לדעת כי קיימות אפשרויות לגשר על הפער. הביטוח הסיעודי שנועד לילדים שאובחנו על הרצף נותן את המענה החומרי. בזכות זאת ניתן לקבל יותר שירותי חניכה, ליווי צמוד, חינוך נוסף ועוד.

ביטוח סיעודי בחברת ביטוח פרטית

חברות הביטוח הפרטיות בישראל הפסיקו לשווק ביטוחים סיעודיים פרטיים בסביבות שנת 2019.

מי שרכש ביטוח סיעודי עבורו ועבור ילדיו ומי שמחזיק בפוליסות ביטוח קבוצתיות מלפני 2019, עדיין יכול להנות מהכיסוי הביטוח הסיעודי, גם לאחר אבחון של ילד.ה על הספקטרום האוטיסטי, כאשר הדברים נכונים כמעט בכל מקרה של ילד.ה מאובחנ/ת כפי שנסביר מיד.

מאז שחברות הביטוח הפרטיות הפסיקו לשווק לציבור פוליסות ביטוח סיעודי, נותרה בפני הציבור אפשרות 1 ויחידה, לרכוש ביטוח סיעודי דרך קופת החולים, וכך לרוב אזרחי ישראל יש כיסוי ביטוחי-סיעודי במסגרת קופת החולים, כיסוי המאפשר לקבל תגמולים למשך תקופה מקסימלית של 5 שנים.

מה שרבים מההורים אינם יודעים הוא שבמסגרת הביטוח הסיעודי הקבוצתי של קופות החולים, ניתן להוסיף את ילדים תחת הביטוח של ההורים, מיום הלידה ועד לגיל 18 בחינם לחלוטין – ללא תשלום פרמיה חודשית.

הורים רבים אכן ביקשו לצרף את הילדים לביטוח הסיעודי, מיד בעת צירופם לקופת החולים לאחר ובסמוך למועד הלידה. חשוב לדעת כי בכל רגע, גם עכשיו, ניתן לפנות טלפונית לקופת החולים ולבקש לצרף את הילדים לביטוח הסיעודי ללא תשלום כאמור.

לילדים שצורפו לביטוח הסיעודי בקופת החולים עומד כיסוי ביטוח מלא, ממש כמו להוריהם, לתקופה של 5 שנים ובמקרים של אוטיזם מאובחן, ניתן כמעט תמיד לתבוע את הביטוח ולקבל גמלה בסכומים שעשויים להגיע למאות אלפי שקלים.

הילד אוטיסט אבל עצמאי

נתחיל ונסביר כי ילדים מאובחנים המוגדרים בתפקוד בינוני ונמוך עשויים להיות זכאים לתגמולי הביטוח הסיעודי, בשל העובדה שאינם עצמאים בפעולות היום יום ומבחן ה-ADL יוכיח כי הם זקוקים לעזרת הזולת, וכך יענו להגדרת מקרה ביטוח ותעמוד להם הזכאות לקבלת תגמולים מלאים מהביטוח הסיעודי.

חשוב לדעת כי ניתן לתבוע את פוליסת הביטוח הסיעודי של הילד.ה בקופת החולים, גם במקרים שבהם יוכח כי הילד הנו תשוש נפש, כך בהתאם לתנאי הפוליסה שהנם אחידים בכל קופות החולים.

ילד על הספקטרום האוטיסטי עונה להגדרה של תשוש נפש, גם אם הנו עצמאי לחלוטין [בתפקוד גבוה] ולו בשל העובדה שהילד לוקה בתפיסת המציאות, עלול שלא להבדיל בין טוב לרע, לסכן את עצמו ואת הסובבים אותו, עלול להיקלע להתקפי חרדה קיצוניים וכושרו לקבלת החלטות פגום.

במקרים כאלה, אם יוכח כי הילד זקוק לעזרת הזולת ולליווי צמוד, ניתן בהחלט יהיה לבסס תביעה כנגד פוליסת הביטוח הסיעודי ולקבל עבור הילד.ה את תגמולי הביטוח שעשויים להגיע למאות אלפי שקלים.

איך יודעים אם לילד.ה יש ביטוח סיעודי בקופת החולים?

פשוט מאד לבדוק ובאמצעות שיחת טלפון אחת למוקד הטלפוני של קופת החולים, ניתן לשאול ולקבל תשובה ברורה לשאלה האם לילד.ה יש ביטוח סיעודי באמצעות קופות החולים.

הורים לילדים אוטיסטים המגלים לראשונה כי לילדם יש ביטוח סיעודי בקופת החולים יכולים לבדוק את זכאותם לקבלת תגמולים מהביטוח הסיעודי, בהתאם למצבו של הילד.ה.

קריאה נוספת: הסבר על תנאי פוליסת הביטוח הסיעודי

אוטיזם אונליין